İK
|
S.S.S.
|
ONLINE SORU
|
POLİTİKA
Karar Tarihi | : 18/09/2019 |
Karar No | : 2019/277 |
Konu Özeti | : İlgili kişinin, kişisel verisi olan cep telefonu numarasının bir banka tarafından veriliş amacı dışında kullanılması hakkında |
Şikâyetçinin bir banka çalışanının kendisini arayarak eşinin müdürü olduğu Şirket ile ilgili olarak eşine ulaşamadığını ve eşiyle iletişime geçebilmesi konusunda kendisine yardımcı olmasını talep ettiği, bunun üzerine müşterisi olarak Bankaya kendisiyle ilgili işlemlerde kullanılması için vermiş olduğu iletişim bilgilerine amacı dışında nasıl ve neden ulaşıldığı hakkında bilgi almak için Bankaya başvuru yaptığı ve Bankanın kendisine yazılı bir cevap vermediği iddiasıyla yapılan başvurusunun incelenmesi sonucunda;
Şikâyetçinin talebini Bankaya e-posta yoluyla ilettiği ancak Bankadan cevap verilmediği yönündeki iddiası ile ilgili olarak Bankanın Şikâyetçinin e-posta adresine mesaj gönderdiği ve gönderilen mesajda “… paylaşımınız hakkında detaylı bilgilendirme yapabilmek amacıyla iletişim numaranız üzerinden size ulaşmayı denedik ancak yanıt alamadık. İşleminiz ile ilgili detayları …Hizmet Hattı’nı arayarak öğrenebilirsiniz…” ifadelerine yer verilerek şikayetçinin bilgilendirilmesi yoluna gidildiği görülmüştür.
Bu çerçevede;
karar verilmiştir.
ASKA Veri; kişisel verilerin korunması bağlamında veri sahipleri ve veri sorumlularına, ulusal ve uluslararası mevzuata uyum sürecinde hukuki ve teknik danışmanlık hizmeti ile temsil hizmetleri sunmaktadır.
ASKA VERİ İŞLEME KORUMA VE DANIŞMANLIK AŞ © 2019 Tüm Hakları Saklıdır